Leerlingvolgsysteem-toetsen
Op kindcentrum Impuls worden leerlingen gevolgd door middel van observaties en gesprekken. De resultaten van methodegebonden en niet-methodegebonden toetsen worden geregistreerd in digitale volgmodellen.
ParnasSys Van elke leerling wordt een dossier bijgehouden in Parnassys. Met dit leerlingvolgsysteem wordt Kijk Bij de peuters wordt de ontwikkeling gevolgd door middel van het ontwikkelingsvolgmodel KIJK. Ontwikkelingsvolgmodel In de kleutergroep wordt de ontwikkeling van de kinderen geregistreerd in een ontwikkelingsvolgmodel (OVM). Dit is een observatiesysteem waarin allerlei aspecten van de ontwikkeling in de vorm van ontwikkelingslijnen met ontwikkelingsfasen per halfjaar zijn uitgewerkt. We stellen op korte termijn tussendoelen vast om de einddoelen op lange termijn te kunnen halen. Voor elk kind wordt het model twee keer per jaar ingevuld. Deze gegevens worden gebruikt om de doelen voor de nieuwe periode te plannen. Deze gegevens bij elkaar geven een goed beeld van de ontwikkeling van de leerling en worden tijdens de oudergesprekken met de ouders besproken. Toetsen en toetsuitslagen We maken gebruik van methodegebonden toetsen en niet-methodegebonden toetsen (Cito-toetsen). Toetsen worden afgenomen om te zien wat een leerling presteert op eigen kracht, na een bepaalde oefenperiode (methodegebonden) of op een landelijk vastgesteld moment (Cito). Daarnaast gebruiken we toetsen als indicator om af te stemmen op instructies. Afnamemomenten Cito-toetsen Compensatie/dispensatie Toetsuitslagen Groepsoverzichten en groepsplannen Groepsoverzichten en groepsplannen worden twee keer per jaar op vaste momenten herzien en bijgewerkt. De kinderen krijgen in de groepsplannen een onderwijsarrangement aangeboden. Wij werken met de arrangementen Basis, Intensief en Verrijkt. Alle begeleiding wordt in principe in de eigen klas door de eigen leerkracht aangeboden, daarbij worden de leerkrachten ondersteund door een gespecialiseerde leerkracht.
|
![]() | Onze Facebook pagina | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | Deel deze pagina | ![]() |
![]() | ![]() |